Tijdens een warme, windvrije zaterdag op Circuit Zandvoort konden de deelnemers aan het Octane Concours ‘Beauties at the Racetrack’ genieten van veel mooie auto’s, een paar rondjes rijden op het circuit én van de raceactiviteiten die de HARC tijdens de Historische Zandvoort Trophy georganiseerd had.
Foto’s: Martin Philippo
Octane Magazine organiseerde dit jaar een eigen concours d’élégance, in samenwerking met de HARC. Zaterdag 6 mei maakte het concours deel uit van de Historische Zandvoort Trophy die in het hele weekeinde plaats vindt. Een jury van experts had de zware taak om de ‘beauties’ in de verschillende klassen te beoordelen om uiteindelijk een top 3 per klasse te bepalen, een speciale prijs voor de ‘Sweetheart of the Jury’ en vanzelfsprekend de toppositie: Best of Show.
Deelname stond open voor auto’s tot en met bouwjaar 1990 en er was een klasse voor sportauto’s en sportsedans, zowel origineel als ‘period modified’, wat wil zeggen dat modificaties zijn toegestaan zolang ze ook zo gedaan werden in de tijd dat de auto in kwestie nieuw was. Ook bijzonder was de klasse voor restomods, klassieke auto’s die moderne techniek aan boord hebben.
.
De uitslag:
Klasse Period Modified
- Chevrolet Fleetmaster Coupé (1946) – Marc Petiet
- MG A MkII (1962) – John Trampe
- Alfa Romeo Giulia 1300 (1972) – Robert van den Brule
Klasse Originals
- Ferrari 212 Inter (1952) – Antony Hertzberger
- Alfa Romeo Montreal (1972) – Anthony Mak van Waay
- BMW Alpina 528 B8 (1976) – Rene van Benten
Klasse Competition
- Davrian MkV (1971) – Onno Vlaanderen
Klasse Restomods
- Volkswagen Kever 1302 (1972)(Porsche) – Emmanuel Moolhuizen
- Citroën 2CV Busso (1962) – Chris Bogers
- Chevrolet Bel Air LT4 V8 (1955) – Ed Waterdrinker
Sweetheart of the Jury: Maserati Sebring 3500 (1965) – Ruud Visser
Best of Show: Renault Alpine A110 1300 (1976) – Domien Poelsma
Met hartelijke dank aan de julyleden, de HARC en de mensen van het Circuit Zandvoort. Wat ons betreft: voor herhaling vatbaar! De foto’s zijn in hogere resolutie te downloaden via deze link: Martin Philippo Flickr Photo’s