Verdeeld over zeven klassen waren 33 mooie klassiekers de sterren van Octane’s concours d’elegance tijdens de Historic Zandvoort Trophy. Ze werden beoordeeld door een deskundige jury uit allerlei disciplines, voorgezeten door Jan-Pieter van Zanten, bijgestaan door Marcel Roks, Alex von Mózer, Volkert Wells, Leon Groart, Bert van de Born, Carlo te Lintelo en Maria Pels.
Fotografie: Martin Philippo
In de klasse Business & Family kenden zij de tweede prijs toe aan de DAF 31 LE Daffodil van Ronald Rooij en de eerste aan de BMW 530i Touring (E34) van Jonas Maenken.
Bij de Gran Turismo’s ging Michael Boertien’s Lamborghini Espada met de eerste prijs aan de haal.
Er was ook een klasse Home Made Darlings, voor eigenhandig gemodificeerde auto’s, deze werd gewonnen door Tom Kooistra die zijn Subaru Impreza Turbo vergaand had omgebouwd naar WRC specificaties.
Bij de Sportscars moest de jury een moeilijke keuze maken tussen de DKW 3=6 Monza die in editie 069 van Octane schitterde, en de perfecte Datsun 240Z van Chris Visscher. Uiteindelijk is de Datsun met de hoogste eerste gaan strijken en is de DKW beloond met een ‘special prize’ van de jury.
Wendy van der Valk mocht naar huis rijden in haar prachtige Porsche 356A met de eerste prijs in de klasse Sporty Convertibles op de achterbank, plus een jerrycan Classic Car Fuel, beschikbaar gesteld door Ecomaxx voor elke winnaar.
De klasse Sport Coupés is gewonnen door de Borgward Isabella Coupé van Gerard en Michaël Vermeulen. Een heel bijzondere Citroén GS Birotor – ja, met een rotatiemotor – won de hoogste eer bij de Sporty Saloons, gevolgd door de Alfa Romeo GT 1300 Junior van Wouter Brand.
De allerhoogste eer – Best of Show – werd gegund aan de enig deelnemende vooroorlogse auto, zijnde de prachtig gerestaureerde MG 12/70 Magna F-Type Stiles van Jacqueline en Dick Bronkhorst, uitvoerig beschreven in editie 065 van Octane Magazine.