VROEGER KOCHT JE EEN NIEUWE AUTO bij de garage in de buurt, in het dorp of in jouw wijk van de stad. Elk gehucht had een dorpsgarage met benzinepomp en de lokale ondernemer zorgde ervoor dat zijn merk een relatief groot marktaandeel in de nabije omgeving had. In de afgelopen tientallen jaren zijn de autodealers uit dorpen en uit het stadscentrum verdwenen en worden auto’s nu verkocht in grote glazen merk-kathedralen op industrieterreinen en langs grote wegen. Beter toegankelijk en bovendien in panden die aan de strenge huisstijl-eisen van de betreffende automerken voldoen.

Omdat automerken beseffen dat het steeds moeilijker wordt om auto’s op basis van onderscheidende technische voordelen te verkopen, worden merkbeleving, vormgeving en ‘lifestyle’ belangrijke factoren in de aankoopbeslissing van de consument. Dit noopt ze ertoe om met hippe en stijlvolle life-style-stores terug te keren naar de dure winkelstraten van de grote steden. Bij een Nio House kan er vergaderd worden, koffie genuttigd worden en ook een elektrische Nio aangeschaft worden. Lancia gaat de recentste poging om het merk nieuw leven in te blazen ondersteunen met luxueuze vestigingen onder de naam Casa Lancia en ook een Polestar kan bekeken en gekocht worden in zogenaamde Spaces, bijvoorbeeld in de van Baerlestraat in Amsterdam.

Renault brandstore rnlt.

Nu is het de beurt aan Renault. Het Franse merk, dat met goede resultaten de witte raaf van de Europese autoindustrie lijkt te zijn, opent een RNLT. Brandstore aan de Kruiskade in Rotterdam. In samenwerking met Van Mossel en in navolging van eerdere initiatieven in Londen, Berlijn, Parijs, Madrid, Seoul en Milaan. Deze nieuwe winkel dompelt het publiek onder in het merkverhaal van Renault. Er staat een selectie van de 100% elektrische E-tech modellen er is een groot assortiment merchandising van Renault The Originals te koop met producten variërend van schaalmodellen tot (sport)kleding, speelgoed en speciale verzamelobjecten.

Aanstaande vrijdag opent de winkel en de elektrische Renault 4 E-Tech die onlangs nog in Parijs op de stand van Renault stond te schitteren is een van de publiekstrekkers. Renault heet iedereen welkom, of het nu gaat om een nieuwsgierige voorbijganger, een potentiële autokoper of een fervente Renault liefhebber op zoek naar iets speciaals. Als je een auto wilt bestellen of erin wilt proefrijden, dan moet je toch nog wel even naar de dealer op het industrieterrein.

× Wil je direct contact?